Dag 19 - Echo Lake, Hottub, Auto uitmesten | Golden

Dag 19 - Woensdag 18 juni

Revelstroke - Golden

Om 08:00 uur hebben we ontbeten met een stel uit Duitsland, tenminste dat was ons vermoeden. Na het eten hebben we nog een wandeling uitgezocht, die we hier in de buurt konden lopen. Bij het afscheid vroeg onze gastvrouw of we beiden onze ouders nog hadden. Nadat ze hoorde dat we allebei één van onze ouders missen, kregen we allebei een 'Canada-mok' om aan onze ouders te geven. Erg lief gebaar, ik kreeg achteraf het vermoeden dat ze zelf misschien al weduwe was. Uiteindelijk vertrokken we hier om 09:15 uur.

We hadden ergens een wandeling van 4 kilometer uitgezocht. Om daar te komen moesten we eerst 25 kilometer (!) over een 'Forest Service Road' rijden, ofwel een weg die gebruikt wordt voor de bosbouw. We reden vrij vlot over het zandpad en dat leverde een flinke stofwolk op. Halverwege kwam ons opeens een grote 'logging truck' tegemoet op dat smalle weggetje! Dat ging maar net goed, dankzij de stuurkunsten en het snelle reactievermogen van mijn reisgenoot. Wij reden niet zachtjes, maar die chauffeurs verwachten natuurlijk ook geen tegenliggers en dus kachelen ze met een flinke vaart over de bospaden.

Op zoek naar de wandeling

Nadat we een groot deel van de 25 kilometer gereden hadden, zagen we op de kruisingen geen routebordjes voor de wandelroute meer staan. Uiteindelijk zijn we maar teruggegaan, later zagen we bij een kruising wel een van de bordjes plat op de grond liggen. Op de heenweg waren we al langs een meertje gereden en hier zijn we als alternatief maar gaan wandelen. We hebben hier een rondwandeling rond Echo Lake gemaakt, echo's hoorden we niet, maar het had wel een mooie spiegeling.

Echo Lake

Hierna hebben we water en chips gekocht bij een supermarkt in Revelstroke en vervolgens zijn we richting Golden gereden. Om 13:10 kwamen we weer over de tijdzone-grens en dus was het opeens één uur later. In Golden hebben we eerst het Visitor Centre bezocht voor informatie over wandelingen. Bij de B&B die we gereserveerd hadden hing een briefje voor ons, met de mededeling dat ze weg waren en hoe laat ze weer thuis zouden zijn. Daarom hebben we eerst een wandeling door Golden gemaakt, langs de Kicking Horse River zagen we nog een grondeekhoorn.

Bij de B&B was een zeer ruime oprit en hier hebben we de auto eens flink uitgemest en alle foldertjes uitgezocht. Ook hadden we nu de ruimte om de tent eindelijk goed te laten drogen en netjes op te vouwen. Hierna was het weer zichtbaar dat er ook een achterbank in onze auto zat :).

's Avonds hebben we gegeten bij Eleven 22, dat was erg lekker en er was een prima bediening! Thuis hebben we in de woonkamer nog wat gelezen en zijn we tussendoor nog heel even in de Hottub gegaan. Dat was erg heet dit keer, maar toch is het wel lekker om hier eventjes in te hangen.

Auberge Kicking Horse B&B

Dieren:

- Columbian Ground Squirrel (1x)

Maaltijd:  Eleven 22

Overnachting: Auberge Kicking Horse B&B

Plaats: Golden (British Columbia)